SerbianEnglishHungarian

Otvaranje izložbe “Uroburo”, autora Merime Fetahović

U utorak, 18. 1. 2022. godine, biće upriličeno svečano otvaranje izložbe “Uroburo”, autora Merime Fetahović, u Galeriji Kulturnog centra, s početkom u 19.00 časova.

Postavka izložbe trajaće do 12. 2. 2022. godine.

 

Merima Fetahović – biografija

 

Rodjena je 1979. godine u Novom Sadu, Srbija. Završila je srednju umetničku školu “Bogdan Šuput”, smer likovni tehničar .Master diploma 2004 godine na Akademiji Umetnosti u Novom Sadu, odsek vajarstvo u klasi profesora Tomislava Todorovića. Poslednjih 20 godina usavršava tradicionalnu japansku tehniku RAKU. Prelaskom u Italiju, počinje sa radom u mermeru. Do sada imala je 13 samostalnih izložbi. Izlagala je na više od 50 zajedničkih izložbi. Učesnik je mnogobrojnih simpozijuma u Evropi i Aziji. Član SULUV-a. Živi i radi u Rimu u Italiji.

 

Više o izložbi “UROBURO“

 

Uroburo ili uroboros je drevan simbol,prisutan u mnogim narodima i u različitim vremenima. Predstavlja zmiju ili zmaja koji sam sebi grize rep formirajući krug bez početka i kraja.

 

Naizgled nepokretan ali u večnom pokretu,predstavlja snagu koja proždire i obnavlja samu sebe,univerzalnu energiju koja se neprestano troši i obnavlja,cikličnost prirode stvari,koje iznova počinju od početka,nakon što su dostigle svoj kraj. Stoga simbolizuje jedinstvo, celinu celine,beskonačnost,večnost,ciklično vreme,besmrtnost i savršenstvo.

 

Polazeci iz lične perspektive poimanja i osećanja sveta koji me okruzuje i koji nosim u sebi želim da se predstavim somborskoj publici sa skulpturalnom instalacijom “Uroburo” sastavljena od preko 150 elemenata.

Biti deo nečega nezamislivo raznolikog,velikog,nepoznatog,zastrašujučeg i prelepog u isto vreme. Zar nije to onaj divan i nevin osećaj koji nam je bio svojstven kad smo bili deca?

Prirodnost,intuicija i povezanost,nezakomplikovana znanjem i naučenim socijalnim vrednostima.

Glina kao noseći materijal za rad nije slučajna. Glina tj. zemlja (iz koje smo stvoreni i u koju ćemo se vratiti) nastala sporim sedimentiranjem stena vulkanskog porekla kroz hemijski proces raspadanja materije. Raspadanjem prelazi u stvaranje nove materije,iznova i iznova…točak beskrajnog rađanja.

Maske (forme lica) su dobijene uzimanjem preciznog gipsanog negativa. Kvečovanjem tj. utiskivanjem gline svaki put sa drugačijim reljefom je postignuta razlika izmedju svakog pojedinačnog otiska ostvarujući neponovljivu i unikatnu formu. Maske (forme lica) predstavljaju “Nas” toliko razlicite, a u biti veoma slične. Nezainteresovanost prirode za naše poreklo,boju,i rasu nam upućuje jasnu poruku o ne / važnosti ovih argumenata.

Skulpturalna kompozicija odiše jasnim i čitkim stvaralačkim namerama, a repeticijom i ujedinjenošću 150 elemenata dobija monumentalni izgled.

Unutrašnji mir i prihvatanje sveta takvog kakav jeste vekovima.

Pre i posle mene.

 

Merima Fehatović

 

Dobro došli!

Podeli:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
vesti

Najnovije vesti

VIII Međunarodni Dečiji Baletski Festival

U nedelju, 9. juna, je održan VIII Međunarodni Dečiji Baletski Festival u Operi & Teatru Madlenianum u Beogradu. Učestvovalo je preko 2000 dece iz Srbije i regiona.
Među učesnicima su bila i deca iz Studija klasičnog baleta Kulturnog centra “Laza Kostic” Sombor koje su nastupile u dve kategorije: mlađa “Čarobne princeze” i starija “Vesele pahuljice”.

Javni čas Studija Klasičnog baleta

Poštovani, Kulturni centar „Laza Kostić“ Sombor vas poziva da prisustvujete javnom času Studija klasičnog baleta u Velikoj sali Kulturnog centra „Laza Kostić“ Sombor, na adresi

SerbianEnglish